Ο νέος Πατριάρχης Αντιοχείας κ.Ιωάννης γεννήθηκε το 1955 στη Λατάκεια της Συρίας.
Παρακολούθησε ένα δημόσιο σχολείο και αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Λατάκια Teshreen, με πτυχίο του Πολιτικού Μηχανικού.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του είχε ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στο υπουργείο της νεολαίας με αντικείμενο τον τομέα εκπαιδευτικών προγραμμάτων της βυζαντινής μουσικής.
Ως νεαρός οπαδός, εργάστηκε πιστά με την εκκλησία του. Η δουλειά του απέδωσε καρπούς και ίδρυσε επίσης μια σχολή βυζαντινής μουσικής.
Το 1978 ολοκλήρωσε τις θεολογικές σπουδές του στη σχολή του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, στο Πανεπιστήμιο του Μπαλαμάντ. Το 1983 αποφοίτησε με υψηλούς επαίνους στην εξειδικευμένη λειτουργία στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα. Ο τίτλος της διατριβής του, δόθηκε στη δημοσιότητα στα ελληνικά: «Η υπηρεσία του Αγίου Βαπτίσματος:. Μια ιστορική, θεολογική και λειτουργική μελέτη»
Παράλληλα με τη διατριβή του ο Σεβασμιώτατος απέκτησε δίπλωμα βυζαντινής μουσικής στη σχολή της Εκκλησιαστικής Μουσικής στην Θεσσαλονίκη,.
Χειροτονήθηκε διάκονος το 1979 και ιερέας το 1983, στην υπηρεσία της Αρχιεπισκοπής στη Λατάκια.
Από το 1981, δίδαξε ειδική λειτουργία στη Σχολή του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού στο Ινστιτούτο Θεολογίας στο Μπαλαμάντ. Κατά τα έτη 1988 έως 1991 και 2001 - 2005 υπηρέτησε ως πρύτανης του Πανεπιστημίου της Θεολογίας.
Επιπλέον, μεταξύ 1993 - 2005 διορίστηκε ως ηγούμενος του Αγίου Γεωργίου, Al Humayrah στην πατριαρχική μονή στη Συρία, όπου ίδρυσε μια θρησκευτική κοινότητα και ένα σχολείο για την πνευματική μελέτη. Κατά τα έτη 1993 - 2005 ήταν και ηγούμενος της μονής της Παναγίας του Λιβάνου.
Το 1995 η Ιερά Σύνοδος τον εξέλεξε στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αντιοχείας Επίσκοπο Πύργου, μια περιοχή που ονομάζεται στα αραβικά Wadi An-Nasara ή Al-Hosn. Υπηρέτησε εκεί μέχρι το 2008, οπότε εξελέγη Μητροπολίτης της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Εκτός από την ποιμαντική διακονία του σε αυτές τις περιοχές είχε εμπλακεί και σε ορισμένες διεθνείς δραστηριότητες της οικουμενικής εκκλησίας σττο χώρο του χριστιανισμού και κυρίως της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Συμμετείχε σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ελβετία, την Κύπρος, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και τη Βρετανία. Είναι επίσης ο συγγραφέας αρκετών βιβλίων για την θεολογία, την εκπαίδευση, τη μουσική και τη λειτουργία.
Επίσης, δημοσίευσε μια σειρά από λειτουργικές μελέτες και από αυτόν αναθεωρήθηκαν τα γραμμένα στην αραβική γλώσσα λειτουργικά βιβλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ειδικά λειτουργικά έργα των ιερέων, Αρχιεπίσκοπων, αλλά και διακόνων. Επιπλέον, μετέφρασε και έγραψε πολλά άρθρα και έδωσε πολλές διαλέξεις σε διάφορες ενορίες, πανεπιστήμια και ιδρύματα.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του είχε ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στο υπουργείο της νεολαίας με αντικείμενο τον τομέα εκπαιδευτικών προγραμμάτων της βυζαντινής μουσικής.
Ως νεαρός οπαδός, εργάστηκε πιστά με την εκκλησία του. Η δουλειά του απέδωσε καρπούς και ίδρυσε επίσης μια σχολή βυζαντινής μουσικής.
Το 1978 ολοκλήρωσε τις θεολογικές σπουδές του στη σχολή του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, στο Πανεπιστήμιο του Μπαλαμάντ. Το 1983 αποφοίτησε με υψηλούς επαίνους στην εξειδικευμένη λειτουργία στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα. Ο τίτλος της διατριβής του, δόθηκε στη δημοσιότητα στα ελληνικά: «Η υπηρεσία του Αγίου Βαπτίσματος:. Μια ιστορική, θεολογική και λειτουργική μελέτη»
Παράλληλα με τη διατριβή του ο Σεβασμιώτατος απέκτησε δίπλωμα βυζαντινής μουσικής στη σχολή της Εκκλησιαστικής Μουσικής στην Θεσσαλονίκη,.
Χειροτονήθηκε διάκονος το 1979 και ιερέας το 1983, στην υπηρεσία της Αρχιεπισκοπής στη Λατάκια.
Από το 1981, δίδαξε ειδική λειτουργία στη Σχολή του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού στο Ινστιτούτο Θεολογίας στο Μπαλαμάντ. Κατά τα έτη 1988 έως 1991 και 2001 - 2005 υπηρέτησε ως πρύτανης του Πανεπιστημίου της Θεολογίας.
Επιπλέον, μεταξύ 1993 - 2005 διορίστηκε ως ηγούμενος του Αγίου Γεωργίου, Al Humayrah στην πατριαρχική μονή στη Συρία, όπου ίδρυσε μια θρησκευτική κοινότητα και ένα σχολείο για την πνευματική μελέτη. Κατά τα έτη 1993 - 2005 ήταν και ηγούμενος της μονής της Παναγίας του Λιβάνου.
Το 1995 η Ιερά Σύνοδος τον εξέλεξε στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αντιοχείας Επίσκοπο Πύργου, μια περιοχή που ονομάζεται στα αραβικά Wadi An-Nasara ή Al-Hosn. Υπηρέτησε εκεί μέχρι το 2008, οπότε εξελέγη Μητροπολίτης της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Εκτός από την ποιμαντική διακονία του σε αυτές τις περιοχές είχε εμπλακεί και σε ορισμένες διεθνείς δραστηριότητες της οικουμενικής εκκλησίας σττο χώρο του χριστιανισμού και κυρίως της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Συμμετείχε σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ελβετία, την Κύπρος, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και τη Βρετανία. Είναι επίσης ο συγγραφέας αρκετών βιβλίων για την θεολογία, την εκπαίδευση, τη μουσική και τη λειτουργία.
Επίσης, δημοσίευσε μια σειρά από λειτουργικές μελέτες και από αυτόν αναθεωρήθηκαν τα γραμμένα στην αραβική γλώσσα λειτουργικά βιβλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ειδικά λειτουργικά έργα των ιερέων, Αρχιεπίσκοπων, αλλά και διακόνων. Επιπλέον, μετέφρασε και έγραψε πολλά άρθρα και έδωσε πολλές διαλέξεις σε διάφορες ενορίες, πανεπιστήμια και ιδρύματα.
Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΡΑ... ΚΑΤΑ ΤΟΝ
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ... ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΩΡΑ ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΕΡΟΝΤΑ;
ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΣΗ... : Δηλαδή, Άγιε Καστοριάς-που είσαι κι άσχετος περί τα πολιτικά- τι περίμενες ; Από τους αποδεδειγμένα ιστορικά άφιλους, Φράγκους Αλλεμάνους κι άλλους Λεβαντίνους να είναι φιλικοί με ΄Ελληνες; Μωρέ εσύ κι άλλοι πεφωτισμένοι εξ αγίου Πνεύματος , αρπάξτε τη ...ποιμαντορική Ράβδο σας και βαράτε κατακούτελα... και μην φορτώνετε ευθύνες στα πρόβατά σας (ποίμνιά σας).. Από σας τους... τσομπαναραίους περιμένουν το ΦΩΣ! ΜΩΡΕ ...ξέρετε, έχετε χωνέψει την αποστολή σας;... ΄Η μπας κι εσείς μας ...εκδουλεύετε; ΡΩΤΑΜΕ ευσεβάστως!
Η εγκύκλιος ..δηλαδή, το ραβασάκι του επισκόπου Καστοριάς λέει τούτα... Αν είναι σοφά, ρεαλιστικά κι εφικτά θα το κρίνετε εσείς.
Προς τους Αιδεσιμωτάτους Πρεσβυτέρους της καθ' ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
Αγαπητοί μου πατέρες,
Όπως κάλλιστα γνωρίζετε,
η πατρίδα μας, ο τόπος μας, διέρχεται μία αληθινή τραγωδία. Η πνευματική κατ’ αρχήν κρίση, που έπληξε όλους μας εδώ και αρκετά χρόνια, και που οδήγησε στην εκκοσμίκευση (απεμπόληση των θείων αληθειών και πολλά άλλα), έγινε εν συνεχεία οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να μην έχουν τη δυνατό-τητα να ζήσουν τις οικογένειές τους με αξιοπρέπεια.
Καί, ενώ ο λαός μας, σε άλλες περιστάσεις και σε αγώνες της πατρίδος μας, έδειξε τον ηρωισμό του και την ανδρεία του και δεν ταπει-νώθηκε, τώρα βρίσκεται ταπεινωμένος και προδομένος από όλους τους δήθεν φίλους μας.
Η Εκκλησία μας, όπως πάντοτε, έτσι και τώρα τις δύσκολες αυτές ώρες, κάνει και πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία της. Αν πάντοτε ήταν η ώρα της, ιδιαιτέρως όμως:
Σήμερα είναι η ώρα της Εκκλησίας!
Γι’ αυτό, όπως και γραπτά και προφορικά σας έχω πει, έτσι και με την παρούσα επιστολή μου, σας καλώ σε έναν πνευματικό συναγερμό, με μοναδικό σκοπό τη βοήθεια του συνανθρώπου μας.
Α) Συναγερμός προσευχής. Αγκαλιάστε τους ανθρώπους με την προσευχή σας. Τελείτε ανελλιπώς τη Θεία Λειτουργία. Τελέσετε μικρές Αγρυπνίες, Παρακλήσεις, το Μυστήριο του Ευχελαίου, προσευχηθείτε, αγκαλιάστε τον κάθε άνθρωπο με την προσευχή σας.
Προσευχηθείτε «εν αυχένος και γονάτων κλίσεσιν» «υπέρ των ιδίων αμαρτημάτων και των του λαού αγνοημάτων», για να απο-σπάσουμε το έλεος και τους οικτιρμούς του Θεού, σύμφωνα με το λόγο του Προφήτου«ταχύ προκαταλαβέτωσαν ημάς οι οικτιρμοί σου, Κύριε».
Β) Συμπαρασταθείτε στους ανθρώπους με όλα τα μέσα που διαθέτετε, κάνοντας την Ενορία σας εργοτάξιο καλών έργων. Η βοήθειά σας ας είναι όχι μόνο πνευματική, αλλά και υλική. Το Ενοριακό Φιλό-πτωχο Ταμείο πρέπει να διατεθεί στην ανακούφιση των αναξιοπαθού-ντων αδελφών μας.
Εάν δεν έχετε τις δυνατότητες, απευθυνθείτε εγγράφως στο Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, όπως σας έχω γράψει πολλές φορές μέχρι σήμερα, προκειμένου να τακτοποιηθούν οι εκκρεμό-τητες αυτές.
Γ) Να βρούμε αυτούς που υποφέρουν. Καί αυτό είναι το δύσκολο, γιατί η αξιοπρέπειά τους δεν τους δίνει το δικαίωμα να εξωτερικεύσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Σ’ αυτό θα βοηθήσετε εσείς με τον δικό σας τρόπο.
Ως αληθινοί, γνήσιοι και διακριτικοί πατέρες, με πνεύμα αγάπης, ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης, θα σταθείτε κοντά τους, παρέχοντας την πιο δυνατή βοήθειά σας και μάλιστα με τη συνεργασία της Ιεράς Μητρο-πόλεώς μας.
Δ) Συμπαρασταθείτε, όσο είναι δυνατόν, στους ανθρώπους που υποφέρουν από ψυχικές ή σωματικές ασθένειες. Όταν υπάρχει η οικο-νομική δυσχέρεια και, συγχρόνως, μία σωματική ασθένεια, τότε τα πραγ-ματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Γι’ αυτό και οφείλουμε να δώσουμε εξετάσεις και στον τομέα αυτό. Σας παρακαλώ θερμά για την εκ μέρους σας πρόθυμη ανταπόκριση.
Ε) Συμπαράσταση στις οικογένειες που πενθούν. Εδώ και χρο-νια, τις μεγάλες εορτές δείχνουμε την αγάπη μας και τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες που πενθούν και που προσφιλή τους πρόσωπα έφυγαν για τη Βασιλεία των Ουρανών.
Δεν σας είναι καθόλου δύσκολο να τους προσφέρετε λίγα γλυκά μαζί με μία επιστολή, την οποία θα πάρετε από την Ιερά Μητρόπολη, προκειμένου να απαλύνετε τον πόνο τους και να τους εκφράσετε, έτσι, την αγάπη σας, τη συμπάθειά σας και την υποστήριξή σας.
Αγαπητοί μου πατέρες, καταθέτω πάντα τα ανωτέρω στην αγα-πώσα καρδία σας και σας παρακαλώ θερμά να συμβάλλετε στην πραγμα-τοποίησή τους με όλες σας τις δυνάμεις.
Σας ασπάζομαι εν Κυρίω και σας εύχομαι
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα!
Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ
Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου