Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

Η ...ΠΡΩΤΗ ΑΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΥΤΡΑΛΙΑΣ! (Αυτό μάλλον δεν το ξέρατε, ούτε εμείς!

Η Τζένη Στάηνερ (πρώην Χαλκιαδάκη), που φιλοτέχνησε το άγαλμα της πρώτης Αγίας της Αυστραλίας, Μάιρη Μακίλοπ.


Η καλλιτέχνης Τζένυ Στάηνερ
Η καλλιτέχνης Τζένυ Στάηνερ

ΤΗΣ ΝΕΛΛΥΣ ΣΚΟΥΦΑΤΟΓΛΟΥ

Η Μαίρη Έλεν Μακκίλοπ, ευρέως γνωστή ως Αγία Μαίρη του Σταυρού Μακκίλοπ, είναι η πρώτη αγία της Αυστραλίας, αναγνωρισμένη για την τεράστια προσφορά της στον Καθολικισμό και την παιδεία. Η επέτειος της αγιοποίησής της, συνδυάστηκε με τα αποκαλυπτήρια του αγάλματός της στον Καθεδρικό Ναό Σέηκρετ Χαρτ Μπεντίνγκο. Η καλλιτέχνιδα πίσω από το τριών μέτρων ύωους άγαλμα, φιλοτεχνημένο από γυαλί και μπρούντζο, είναι η Τζένυ Στάηνερ. Η ελληνικής καταγωγής γλύπτρια, κατάφερε να αποτυπώσει την προσωπικότητα και το έργο της Αγίας Μαίρης στην Επισκοπή του Σάντχερστ,
με τον πιο πρωτότυπο τρόπο. Ο «Νέος Κόσμος», επικοινώνησε με την κα Στάηνερ, της οποίας η ευρηματικότητα κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώνοντας την κλασική αισθητική με το μοντερνισμό, μέσα από τη χρήση διαφορετικών μέσων και υλικών.
Έχοντας ξεκινήσει από το χώρο της διακόσμησης εσωτερικών χώρων και όντας καλλιτέχνης για περισσότερα από 20 χρόνια, με αρκετά δημόσια μνημεία στο βιογραφικό της, η Τζένυ Στάηνερ, αρέσκεται να παίζει με φαινομενικά αταίριαστα υλικά. «Επέλεξα να κατασκευάσω το άγαλμα από γυαλί γιατί είναι διαφανές, προκειμένου να δείξω πως κοιτάζουμε το πνεύμα της Αγίας. Μπορεί να μην είναι μαζί μας ως φυσική παρουσία, είναι όμως πνευματικά. Ο μανδύας από μπρούντζο, συμβολίζει το τάγμα των μοναχών του Σεν Τζόζεφ. Ο μανδύας είναι σκισμένος σε τέσσερα σημεία, όπως ακριβώς η Αγία είχε αποσχιστεί από την Εκκλησία μετά τον αφορισμό της. Στο πίσω μέρος του έργου, υπάρχει μία φωτιζόμενη εγκατάσταση που αναβιώνει μία φωτογραφία των παιδιών του πρώτου σχολείου που ίδρυσε η Μακκίλοπ, από το 1924», εξηγεί η καλλιτέχνης.
Το σώμα είναι κατασκευασμένο από χυτό γυαλί, ενώ τα φτερά από γαλβανιζέ τζάμια για να διαχέεται το φως. Στο κέντρο του αγάλματος, στη θέση της καρδιάς, υπάρχει ένας επίσης μπρούντζινος σταυρός. «Ο σταυρός ήταν κάτι που η ίδια κρατούσε καλά μέσα της. Κοιτούσε πάντα τον Εσταυρωμένο για δύναμη, γι' αυτό και λέγεται Αγία Μαίρη του Σταυρού. Ο σταυρός κρατά όλο το άγαλμα, όπως ακριβώς η πίστη στήριζε την Αγία», συμπληρώνει η Στάηνερ. Κοιτώντας τα έργα της η καλλιτέχνης θεωρεί πως εκπέμπουν πάντα μία μελαγχολία. Το εν λόγω έργο όμως διαφέρει. «Κοιτώντας το πρόσωπο της Αγίας, το μόνο που βλέπει κανείς, είναι μια ήρεμη έκφραση, γεμάτη καλοσύνη», λέει στο «Νέο Κόσμο».

Η κα Στάηνερ, δεν λέει ποτέ όχι στην πρόκληση και τον πειραματισμό, κάτι που διέπει τόσο τα προσωπικά της έργα, όσο και τις συνεργασίες της. Όνειρό της, να επισκεφτεί την Ελλάδα ξανά, ως resident artist, δημιουργώντας κάτι αυθόρμητο. Φιλοδοξεί να ταξιδέψει σε διαφορετικούς προορισμούς, αντλώντας έμπνευση από απρόσμενες στιγμές, άγνωστους ανθρώπους και καινούρια μέρη. «Έχοντας συνηθίσει να απαντώ σε προθεσμίες, προϋπολογισμούς και συγκεκριμένες ανάγκες, κάτι τέτοιο θα ήταν υπέροχο», συμπληρώνει.



Η γλύπτρια αυτή την περίοδο, εργάζεται πάνω σε ένα ακόμη μεγάλο έργο που ευελπιστεί να ολοκληρώσει μέχρι το τέλος της χρονιάς. Πρόκειται για την αναπαράσταση της παραβολής του πηγαδιού και παρουσιάζει τον Ιησού και τη γυναίκα της παραβολής σε ένα πηγάδι διαμέτρου δύο μέτρων, από μπλε πηλό, γυαλί, μέταλλο και γαλαζόπετρα.
ΠΗΓΗ: ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ-, ελληνική εφημερίδα Αυστραλίας) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου