Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (3) -Πιο .κάτω θα βρειτε και το 1 και το 2...)

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ...ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ...ΑΡΧΑΪΚΑ!...ΚΑΙ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΑ!


Αξίζει σήμερα να δούμε τα Χριστούγεννα με ειλικρίνεια. Τι γιορτάζουμε σήμερα; Τη γέννεση του Θεανθρώπου! (Υπάρχει, δεν υπάρχει αυτό είναι θέμα νοημοσύνης και γνωστικής του καθενός μας να το αποδεχτεί ή όχι!)...
ΜΑ... την ίδια ακριβώς περιοδο. 21-25 Δεκεμβρίου γιόρταζαν και πανηγύριζαν την έλευση μιας νέας  ελπίδοφόρας .. εποχής-ζωής 

ΙΣΤΟΡΙΚΑ, εν τούτοις ,είναι βεβαιωμένο, ότι η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, κυρίως-δημιουργός όλων των αιρετικών χριστιανικών δοξασιών-δογμάτων - (Καθολική Εκκλησία, Προτεστάντες.. Αγγλικανινή εκκλησια και άλλα δόγματα της πλάκας ).. που μας προέκυψαν... και υπάρχουν σήμερα, είναι ότι έγραψε μια υπέρλαμπρη παράδοση, προς την οποία μόνον κοινοί βλάκες μπορεί να αδιαφορήσουν κι ακόμη χειρότερα... να την αποτιμούν,λοιδωρούν, όπως κάποια μαλάκια του κομμουνισμού, της ...προοδευτικής του κώλου, της Αριστεράς... κι άλλα προβληματικά άτομα... 

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ... 

Αυτή η ορθοδοξία, που υιοθέτησαν οι Έλληνες  έχει καταγράψει ...μια ανεπανάληπτη προσφορά... στην Ελλάδα του σήμερα και στην λεγόμενη...παγκοσμιότητα! Η ιστορική αυτή θεσπέσια,μοναδική ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ γιγάντια πραγματικότητα, δεν ανατρέπεται. Αποτελεί κατέθεση ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΗ στη ιστορία σε παγκόσμιο έκταση! Ανεξαρτητα από τις επί μέρους ..ατέλειές της... ΟΛΗ ΟΜΩΣ γράφει ιστορία ...2000 ετων! 


Συνεπώς οι αριστερο-άθεοι...της πλάκας.. απλά χαζοβιολούν!
Επιδιώκουν τα μπασταρδευμένα αυτά... να ανατρέψουν μια πραγματική ...ΙΣΤΟΡΙΑ. Η ιστορία όμως δεν ανατρέπεται. Ειδικά η Ορθοδοξια ..δεν μπορεί να ανατραπεί!... Καταλαβαίνετε ...μωρέ ...αρχιμαλακές της Αριστεράς; ..που δα, γουστάρετε και να κυβερνήσετε την  Παναιώνια Ελλάδα; 


Με ποιά ΡΕ ΑΡΧΙΔΙΑ;... Με τις κουκουλοφόρες επιδρομές σας; 

Oρθοτομούμε και να μας συμπαθατε για τις λεκτικές, βάρβαρες εκφράσεις μας. ...Αλλά δεν πάει άλλο με τους ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΥΣ  της Αριστεράς και τους πολέμιους μιας ιστορικής πίστεως..Λανθασμένης; Μπορεί... ΜΑ,..Η πίστη αυτή ..παράγει όχι μόνο πολιτισμό, αλλά κι απέραντο χάδι στο πόπολο!

ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΡΕ!..ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΑ  ΑΡΧΙΔΙΑ;

Μην στέκεστε στις συμπεριφορές κάποιων παπάδων. Σταθείτε στην ουσία:

Ποιά είναι αυτή; Ότι ο Εβραίος Χριστός έσμιξε με τον Έλληνα! Αυτός και μόνον ανέδειξε τον Χριστιανισμό! .. Να το πούμε κι αυτό: Μερικοί λένε πως ο Χριστός ήταν ΄Ελληνας . Τρίχες. Μιλούσε βέβαια την ελληνική ο Χριστός... διότι τότε στην εποχή του , είχε ελληνική χροιά και ο πας τις της τότε Υδρογείου ΜΙΛΟΥΣΕ ελληνικά!.. Γι αυτό και ο ..."θεωρούμενος" ως θεάνθρωπος  αισθάνθηκε ευτυχής ...όταν απαντήθηκε με Έλληνες...

Η βασιλεία των Ουρανών ... από αυτούς, τους ΕΛΛΗΝΕΣ  θα προέλθει... λάλησε!.. Για αυτό και οι σημερινοί Εβραίοι, ΧΘΟΝΙΟΙ ..δεν μπορούν να το χωνέψουν και σκανδαλωδώς επεμβαίνουν στα της ζωής των Ελλήνων σήμερα (20130
Παραμύθιον; μπορεί για κάποιους... Αλλά η ιστορία το αποδεικνύει σταράτα. Ο Χριστιανισμός είναι κι αυτό,  ΜΕΓΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ... ΕΛΛΗΝΩΝ!...  
Ας μη το αγνοούν οι μαλάκες ΑΘΕΟΙ και οι κομματικοί ινστρούχτουρες των όποιων κομμάτων... που το παίζουν τάχα μου και προοδευτικοί ... ως ο ΣΥΡΙΖΑ και ο εύμορφος αρχηγός του ...ΤΣΙΠΡΑΣ... 

Να το πάμε πιο κάτω:Η Ορθοδοξία,δηλαδή η Χριστιανική πίστη είναι μίξη, είναι ανακάτεμα με τις προαιώνιες ιστορικές καταβολές του Ελληνισμού.

Στα σπάργανά της η σημερινή ορθόδοξη Εκκλησία, κουβαλάει "εθιμικά","τυπους" και λειτουργικά της των αρχαίων Ελλήνων Πίστης-Θρησκείας των αρχαίων  Ελλήνων ... που η αλλαμπουρνέζικη Ιεραρχία μας τα χαρακτηρίζει... παγανιστικά, ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΑ! 

ΤΡΙΧΕΣ ΚΑΤΣΑΡΕΣ! ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΘΕΤΑ! 

 ΟΙ Αρχαίοι ΄Ελληνες δεν ήσαν ειδωλολάτρες ... ΠΟΤΕ... Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ  των Ελλήνων , που δεν είναι παραμύθιον , αλλά ΓΕΓΟΝΟΣ  ΑΠΟΛΥΤΟ... τα λέει ΟΛΑ!


Ε, τι να κάνουμε; Τα δήθεν παγανιστικά των άρχαιων Ελλήνων, είναι πια ήδη στο μεδούλι της Ορθοδοξίας... Αν δεν το έχουν πάρει χαμπάρι οι φωστήρες της ιεράρχες, δηλαδή το επαγγελματικό παπαδαριό, εμείς εις τι πταίμε;...

Θα συνιστούσαμε να αναβλέψουν... Να μελετήσουν όλα τα τελετουργικά τους και θα ανακαλύψουν... πως τα περισσότερα... θεατρικά που διαπράττουν, πηγάζουν από την αρχαία ελληνική παράδοσιακή θρησκεία... αυτήν τη παγανιστική, όπως πολεμικά την χαρακτηρίζουν!! 

Οι δεσποτάδες μας ατυχώς .. ούτε βλέπουν...ούτε μπορούν να αναβλέψουν! ΣΤΡΑΒΑΔΙΑ ΜΠΗΚΑΝΕ ΣΤΟ ΚΟΥΕΡΜΠΕΤΙ  του επαγγελματισμού της Εκκλησίας και ...ΘΕΟΣΤΡΑΒΟΙ θα τελευτήσουν!
Αυτά! ΚΑΙ ΑΜΗΝ!


Το να γιορτάζεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά στην Ελλάδα είναι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε έναν εξπρεσιονιστικό πίνακα: στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα, λαμπερά στολίδια, καραβάκια διακοσμημένα με μπλε και λευκά φωτάκια στολίζουν τα σπίτια και τους δρόμους• μελωδικές καμπάνες και παιδικά κάλαντα αντηχούν στις πόλεις και στα χωριά και παραδοσιακά εδέσματα να συμβολίζουν την καλή τύχη για τον καινούριο χρόνο τοποθετούνται στα εορταστικά τραπέζια μας.

Ας προσπαθήσουμε να αναπαραστήσουμε αυτή την ατμόσφαιρα κάνοντας ένα σύντομο ταξίδι σε μέρη όπου αναβιώνουν παλιά χριστουγεννιάτικα έθιμα:
Προσοχή στα ξωτικά: Στη χώρα μας, τα ξωτικά των Χριστουγέννων είναι οι γνωστοί μας "καλλικάντζαροι", σκανταλιάρικα μικρά πλάσματα, που ανεβαίνουν στην επιφάνεια της γης την περίοδο μεταξύ Χριστουγέννων και Φώτων. Όσο είναι επάνω στη γη, οι καλλικάντζαροι διασκεδάζουν με το να κρύβονται στα σπίτια των ανθρώπων και να τους τρομάζουν αναποδογυρίζοντας έπιπλα, καταβροχθίζοντας χριστουγεννιάτικα φαγητά ή μολύνοντας το νερό. Σε ολόκληρη την Ελλάδα, υπάρχουν ποικίλα εθιμοτυπικά που ακολοθούνται για να απομακρυνθούν οι καλλικάντζαροι. Σε ορισμένα μέρη, ραντίζουν με αγιασμό όλα τα δωμάτια του σπιτιού, ενώ σε άλλα, όπως στην Κεφαλονιά, καίνε λιβάνι στην είσοδο του σπιτιού κάνοντας το σύμβολο του σταυρού για να απομακρύνουν τα άτακτα αυτά πλάσματα. Οι καλλικάντζαροι εξαφανίζονται την ημέρα εορτασμού των Θεοφανείων, όταν όλα τα νερά καθαγιάζονται, και επιστρέφουν στον κέντρο της γης.

Οι μωμόγεροι πλημμυρίζουν τους δρόμους: Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας (Αριδαία Πέλλας, Καρδίτσα, σε χωριά της Κοζάνης κ.ά.), των οποίων οι κάτοικοι κατάγονται από τον Πόντο, αναβιώνει το έθιμο αυτό που συμβολίζει τη γονιμότητα της γης. Τις ημέρες μεταξύ Χριστουγέννων και Φώτων, πομπή μεταμφιεσμένων ξεχύνεται στους δρόμους χορεύοντας στους ήχους των παραδοσιακών οργάνων.

Ακολούθησε ένα διονυσιακό τελετουργικό: Στην Καστοριά, οι κάτοικοι αναβιώνουν ένα διονυσιακό έθιμο που διαρκεί τρεις ολόκληρες ημέρες, τα «ραγκουτσάρια». Αν θέλεις και εσύ να πάρεις μέρος σε αυτή τη γιορτή, πρέπει να μεταμφιεστείς και να φορέσεις τρομακτικές μάσκες για να φοβίσεις τα κακά πνεύματα. Θα πρέπει επίσης να πας σε όλα τα σπίτια και στα γειτονικά χωριά και να ζητήσεις από τους κατοίκους να σε ανταμείψουν για την προστασία που τους παρέχεις από τις οντότητες που θέλουν να τους βλάψουν. Ωστόσο, καθώς θα μάχεσαι το κακό, φαγητό και ποτό θα σου προσφέρονται σε κάθε γωνιά, ενώ οι ήχοι της παραδοσιακής μουσικής θα σε προσκαλούν να χορεύεις και να συνοδεύεις τους μουσικούς που πλημμυρίζουν τους δρόμους της πόλης.
Στη Φλώρινα, οι εορτασμοί των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς έχουν τη λάμψη της φωτιάς: Παραδοσιακό έθιμο που διατηρήθηκε στους αιώνες και συμβολίζει τη φωτιά που άναψαν οι βοσκοί για να ζεσταθεί ο νεογέννητος Χριστός. Η προετοιμασία διαρκεί μήνες, ενώ το άναμμα μοιάζει με μάχη που δίνουν όλοι οι κάτοικοι σε κάθε γειτονιά της πόλης την παραμονή των Χριστουγέννων. Για τον εορτασμό του καινούριου χρόνου, τα μπαμπάρια υμνούν την αναγέννηση και την καρποφορία της γης.
Παρακολούθησε έθιμα επηρεασμένα από τις αρχαίες τελετές για τη θεά Δήμητρα: Η αναπαράσταση ενός παραδοσιακού γάμου λαμβάνει χώρα στο χωριό Βόλακας στη Δράμα, στις 8 Ιανουαρίου, μέρα επίσης αφιερωμένη στο λειτούργημα της μαίας. Στον Βόλακα, οι εκδηλώσεις τις ημέρες των Θεοφανίων είναι ιδιαίτερα πλούσιες, καθώς κυριαρχούν οι μεταμφιέσεις, οι αναπαραστάσεις και ο χορός στους δρόμους του χωριού.
Στη ζεστή ατμόσφαιρα της ελληνικής οικογένειας, θα ακολουθήσεις τα έθιμα για καλή τύχη: Το λεγόμενο "ποδαρικό", το κρέμασμα της κρεμμύδας στην πόρτα και το σπάσιμο του ροδιού είναι τα πιο χαρακτηριστικά. Από τους αρχαίους ακόμα χρόνους, τόσο η κρεμμύδα όσο και το ρόδι αποτελούσαν σύμβολα ευημερίας, αφθονίας για την οικογένεια και καλοτυχίας για τους απογόνους. Την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, σπάμε ένα ρόδι στο κατώφλι ή στην είσοδο του σπιτιού μας (ένα έθιμο που πολλές φορές ακολουθεί και η νύφη σε ορισμένα μέρη της Ελλάδας όταν φτάνει σπίτι της μετά το γάμο), ενώ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, σε ορισμένα χωριά, οι κάτοικοι κρεμούν μία κρεμμύδα στην πόρτα τους∙ το επόμενο πρωί ο πατέρας ή η μητέρα της οικογένειας χτυπούν με αυτή τα παιδιά τους ελαφρά στο κεφάλι για να τα ξυπνήσουν και να παρακολουθήσουν όλοι την εορταστική λειτουργία που τελείται με γλυκιά κατάνυξη σε κάθε εκκλησία του τόπου μας.
Στην Κεφαλονιά, ακολουθείται το λεγόμενο "ευωδιαστό έθιμο": για να γιορτάσουν τον ερχομό του καινούριου χρόνου, οι κάτοικοι ραντίζουν ο ένας τον άλλο με κολόνιες! (http://www.visitgreece.gr/)

Αναζητώντας το θεϊκό μεγαλείο στην Ελλάδα…
Ο θρησκευτικός τουρισμός δεν είναι κάποια καινούρια έννοια, πρόσφατα επινοημένη. Πρόκειται για την παλαιότερη και επικρατέστερη μορφή μετακίνησης στην ιστορία της ανθρωπότητας, καθώς τα μέλη όλων των κοινωνιών επιζήτησαν να επικοινωνήσουν με το θείο. Ως συνέπεια, το θρησκευτικό ταξίδι ανάγει τις καταβολές του στην προσκυνηματική δραστηριότητα παλαιότερων εποχών. Από τους αρχαίους χρόνους ακόμη, το ταξίδι με θρησκευτικό χαρακτήρα αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο που οδήγησε Έλληνες και ξένους να κατευθυνθούν σε θρησκευτικά κέντρα ανά την Ελλάδα. Ανέκαθεν οι Έλληνες συνήθιζαν να εκφράζουν το θρησκευτικό τους αίσθημα, τη βαθιά τους πίστη και ευλάβεια προς το Θεό, βασικό χαρακτηριστικό της Ορθοδοξίας εδώ και 2.000 χρόνια.
Επιπλέον, η θρησκεία ως πολιτισμικό φαινόμενο συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και συνιστά ειδικό τουριστικό απόθεμα που βασίζεται σε διακριτό πολιτιστικό υπόβαθρο και παραδόσεις. Έλληνες και ξένοι επισκέπτες συγκλονίζονται από τους μεγαλοπρεπείς βυζαντινούς ναούς, τα αμέτρητα ξωκλήσια, μοναστήρια και μετόχια, ιερά προσκυνήματα και θρησκευτικά κέντρα που προκαλούν το δέος. Ο επισκέπτης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με θρησκευτικούς ή αμιγώς τουριστικούς σκοπούς θα θαυμάσει τόσο στα νησιά όσο και στην ενδοχώρα αναρίθμητους τόπους λατρείας με σπουδαίες αναφορές ιερότητας. Συχνά, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να συναντήσει, επίσης, κτίσματα και μνημεία λατρείας διαφορετικών δογμάτων και θρησκειών, που συνυπάρχουν σε ένα διαρκή διάλογο, αναδεικνύοντας το σπάνιο ιστορικό και πολιτισμικό παλίμψηστο του ελληνικού χώρου.

Religion

Ανάμεσα στα μείζονα θρησκευτικά κέντρα της Ελλάδας συγκαταλέγονται η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους, τα εντυπωσιακά μοναστήρια των Μετεώρων, το Σπήλαιο της Αποκάλυψης και η Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στην Πάτμο, οι περιοχές όπου κήρυξε ο Απόστολος Παύλος, καθώς και τα προσκυνήματα στην Παναγία της Τήνου, στην Παναγία Σουμελά, στην Παναγία Εκατονταπυλιανήκ.ά.π.
Στα μέρη αυτά όπου ενυπάρχει η έννοια του ιερού ή η εκδήλωση του υπερφυσικού ξεδιπλώνεται κατά ευτυχή σύμπτωση το μεγαλείο της ελληνικής φύσης. Κάθε βράχος και σπηλιά, κάθε βουνό και νησί είναι και ένα «μονοπάτι» πρόσβασης στο θείο. Το ταξίδι στην άλλη πλευρά της Ελλάδας που αντανακλά την έκφραση του θρησκευτικού αισθήματος ανά τους αιώνες είναι βασικά ένα ταξίδι διαμέσου του Xρόνου που πρέπει οπωσδήποτε να επιχειρήσετε.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους θρησκευτικές πανηγύρεις με ήθη και έθιμα βαθιά ριζωμένα ανά τους αιώνες, τοπικού ή πανελλήνιου χαρακτήρα, αποτελούν ευκαιρία για εορτασμό σπάζοντας τη μονοτονία μιας άχρωμης καθημερινότητας. Τυχερός ο επισκέπτης που θα βρεθεί θεατής σε αυτά τα θρησκευτικά λαϊκά δρώμενα, στα οποία θα καταλήξει να συμμετέχει χωρίς να το καταλάβει!

Τσιτσί (Τυχερό Έβρου)


Τα "τσιτσί" συνδέονται με τον ερχομό των καλικάντζαρων στον επάνω κόσμο και παρομοιάζονται με πολύ μεγάλες γάτες, οι οποίες εμφανίζονται το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων και προκαλούν ζημιές σε όσα σπίτια δεν προσφέρουν λεφτά, όταν χτυπούν στους τοίχους τους. Ανήμερα τα Χριστούγεννα χτυπούν οι καμπάνες σημαίνοντας το τέλος της κυριαρχίας αυτών των πλασμάτων, ενώ τα παιδιά του χωριού περιφέρονται με το τσατάλ, βέργα με διχάλα στο ένα άκρο της, και ένα ταψί στο οποίο συγκεντρώνουν τα κεράσματα και τραγουδούν "Τσιτσί κολουντρί χάπε ντέρε σε ιγκούδιν" (δηλαδή: Τσιτσί κολουντρί ανοίξτε την πόρτα, γιατί ξημέρωσε). Στο παρελθόν, εκείνοι που δεν άνοιγαν την πόρτα τους τιμωρούνταν παραδειγματικά με τη μεταφορά κάποιου αντικειμένου από την αυλή τους στο δρόμο ή στην πλατεία του χωριού. Σήμερα η σκανταλιά έχει μεγαλύτερη σημασία από αυτό καθαυτό το κέρασμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου